Etap konsultacji i poznania idei placówki przedszkolnej. Chętnie pokażemy od kuchni jak działa przykładowa Mozaika, ponieważ wierzymy, że to najlepszy sposób na zmierzenie się z tematem i podjęcie trafnej, świadomej decyzji. Poznanie naszego rozumienia edukacji, standardów i jakości jest niezbędne, aby przejść do kolejnych kroków. Wspólny vibe jest kluczem dla kolejnych, wspólnych działań.
Wspólnie zweryfikujemy zapotrzebowanie na MOZAIKĘ. Sprawdzimy dane statystyczne i perspektywy demograficzne. Kluczowa będzie analiza rynku (konkurencji) oraz spotkania z interesariuszami - poza rodzicami i dziećmi kluczowe znaczenie będzie miał samorząd, specjalistyczne poradnie dziecięce, organizacje pozarządowe i najbliższe otoczenie społeczne przyszłych podopiecznych.
Mozaika to decyzja na lata. Możesz ją prowadzić zarówno we własnym lokalu, jak i wynajmowanym. Od wyboru miejsca zależeć będą m.in. koszty inwestycji i wyposażenia oraz późniejsze wydatki w ramach bieżącej działalności. Analiza budynku pod kątem ilości tworzonych miejsc dla dzieci oraz dostępności, spełnienia niezbędnych przepisów i uzyskania zgód to pierwsze kroki, których wykonanie wymaga lat doświadczeń i sprawności w ustaleniach z urzędnikami. Nasze doradztwo w tym zakresie będzie nieocenione, aby z procedur wyjść obronną ręką.
Montaż finansowy inwestycji wymaga specjalistycznej wiedzy i umiejętności: fundusze unijne, dotacje rządowe dla edukacji, subwencje gminne to nie tylko potencjalne koła zamachowe, ale także obowiązki i wytyczne. Całość muszą poprzedzić rzetelne wyceny prac adaptacyjno-remontowych, spisy sprzętu, weryfikacja oczekiwań finansowych przyszłych pracowników oraz inne koszty wynikające z obowiązków prowadzenia placówki przedszkolnej.
MOZAIKA to miejsce bliskości, zaufania i zrozumienia, dlatego jej zapełnienie i wykorzystanie pełnego potencjału wymaga czasu i cierpliwości. Kompleksowa diagnoza dzieci to pierwszy krok do planowania ich efektywnej terapii przez nauczycieli - terapeutów. Nasze mozaikowe wsparcie poprzedzone jest wnikliwą oceną możliwości i potrzeb dziecka w takich obszarach jak komunikacja społeczna, edukacja, zabawa, logopedia czy sensoryka i motoryka. Poznajemy także otoczenie malucha mające lub mogące mieć istotny wpływ na jego rozwój i pod tym kątem holistycznie dobieramy działania.